28/12 och 29/12

28/12

Idag red jag till ridhuset, det var meningen att vi först skulle ha lite markarbete, men det gick över till dressyr.
målet med dagens ridnign var inte så högt, det var att få honom mjuk och följsam.
jag lyckades med målet och det gick till och med lite bättre än förväntat. Red mest runt på volter och bytte varv mest för att ställa om honom, men han gick att rida på rakt spår med. har väll inte så mycket mer att säga.






29/12


Tre hästar
Idag red jag dinnie först tills hennes ägare gav upp att försöka rida på min ponny, han e lite galen som sagt var. Han skulle inte gå fram och skulle helst inte galoppera, men då kom dinnies ägare bar han e omöjlig jävla ponny, något i den stillen. så vi böt tbx till våra egna hästar, gissa om nisse var snäll. han var snäll som en ängel, han inte rida på honom så mycket, för sen skulle jag byta häst igen, den här gången var det6 ingen liten häst, cirka 170 cm i manken.
Han heter Cassini, och är en sjuuukt fin dressyrhäst som står i stallet. Cassinis ägare satt upp på nisse, så fint har nisse aldrig gått hehe.
cassini var sjukt fin att rida, känslig och stor hehe. jag galopperade till och med. jag fick även han att sammla sig hyffsat.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback