KOLIK!

Hej, nu har jag tagit bärbara datorn med fläktern som är halv trasig, så tänkte skriva lite snabbt om gårdagen.
När jag hade kommit till stallet efter skolan, jag tog in Nisse från hagen, om ägarna inte har tagit in dom innan. Några minuter senare kom en tilll tjej in tilll stallet, vi bestämmde oss att vi skulle rida tsm. Jag hämmtade hennes häst medans hon satte på sig ridkläderna, när hennes häst var intagen så var hon pigg och glad men, när vi satt i sadelkammaren och värmde betten hörde vi nått kraffsa, ja bara det är väll nån som är lite hungrig, vi gick ut sen och tittade vad det var. Erika (hennes häst) hade lagt sig ner vilket hon aldrig brukar göra, hon pekade mot sin mage med nosen, tänkte sparka, men det hann hon inte. Vi ställde henne upp, satte på tränset och gick ut gick med henne vi var säkert ute två timmar och bra gick upp och ner för en backe. Hennes mage var stenhård, men vi ringde vetrinären, så nu vet jag inte hur det går med henne.
Efter omständigheterna så skrittade jag bara jätte kort på hackamoret med Nisse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback