Dagens ridpass




Uteritt
Eftersom att Nisse vilade igår så ville jag inte anstränga honom så hårt, så därför red jag ner mot sjön, kommer bilder på den ridrundan lite senare. Jag skrittade fram honom ca en kvart och sedan därefter fattade jag galopp, var det meningen iaf. Det gick inte så bra, Nisse fick för sig att vi skulle busa lite väl mycket, vilket jag inte var med på så vi kom inte så långt till att börja med. Han skulle bocka och stegra och ja vad som hellst för att vara jobbig känndes det som. när han bockade så daskade jag till honom lite lätt med spöt och då rätt som det var var vi centimetern på att slå runt pga att han stegra, men snabb som jag var fick han ett dask emot huvudet satt han tror att han har slagit i huvudet i något då går han ner direkt, det behöver inte vara hårt eller så  bara att dom känner att det tar i. Efter lilla bråket fattade jag galopp och då gick det hur bra som helst kunnde till och med släppa honom på hem vägen :p Sen fick han en lång skritt tur hem.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback